• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Big bank beviljad när man signerar avtalet?

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 829
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Så jävla knepigt att agera så, man skriver på skuldebrevet, och med det har man ju lovat att betala en viss summa till innehavaren, kul om säg ars skulle köpa upp dessa påskrivns skuldebrev som är lån som ingen fått ut.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Har dom juridisk rätt att ens neka en utbetalning efter underskrivet skuldebrev?
 

Markus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
19 Mars 2018
Meddelanden
605
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Fattar inte vad det är för extra kontroll dom gör efter en vanlig UC? vad skulle det visas annorlunda om man ändå varit ärlig i sin ansökan.
Varför skriver dom inte då att man är preliminärt beviljad men att extra koll görs etc. Varför ens skicka ut låneavtal skuldebrev etc. Blir så trött. Man får förhoppningar och sedan spricker allting :/
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 325
Mottagna reaktioner
1 122
Poäng
897
Känns som att lånebolagen o spelbolagen har egna regler eller lagar.

Kanske var så om det var spel på kontoutdragen?
Jag kunde fått via Nordea vid min första krasch för flera år srdan. Men dom kollade på mitt konto och reagerade på alla insättningar. Så hon sa att dom beviljar aldrig lån om man har spelproblrm
 
M

Matse

Gäst
Poäng: 0
Ni som vill spela.

Köp paysafecards på macken. Fungerar att sätta in på alla sidor, även skrill.
Eller så får man byta bank.
När min situation är löst om ett år ska jag börja använda en bank som jag inte använt på två år mer än lite sparande...omöjligt för en att ha kvar sin gamla bank med alla insättningar till spelbolag även om man har 0.5 i UC.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 707
Jag har råkat ut för detsamma med Big Bank för ett antal år sedan. Massor av uppgifter skulle de ha och en massa ringande hit och dit, till slut blev jag nekad för att jag hade för många lån som skulle lösas in, inte summan av dessa alltså.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp